Taśma pakowa z własnym nadrukiem – zastosowanie

Nieodzowna taśma do pakowania
Taśma pakowa, to produkt, który znajduje bardzo szerokie zastosowanie. Firmy zajmujące się sprzedażą wysyłkową nie wyobrażają sobie procesu pakowania bez tego akcesorium. Nie ma także domu, w którym zabrakłoby chociaż jednej rolki taśmy do pakowania. Klasyczna szara bądź bezbarwna taśma nie wyróżnia się niczym spośród innych. Dlatego taśma pakowa z własnym nadrukiem, to dobra alternatywa dla firm, które chcą odróżnić się od konkurencji bądź osiągnąć inne cele za pomocą tego niepozornego narzędzia. Jakie dokładnie zastosowanie może mieć taśma z nadrukiem i jak ją wykorzystać z korzyścią dla swojego biznesu?
Jakie zastosowanie ma taśma pakowa z własnym nadrukiem?
Wiele firm zastanawia się, które sposoby promocji są skuteczne, a które niewarte inwestowanych pieniędzy. Taśma z nadrukiem, to element, którego skuteczność ciężko zmierzyć dokładnie. Sama w sobie nie wygeneruje bezpośrednio nowych zamówień. Nie oznacza to jednak, że nie sprawdzi się w działaniach marketingowych.
Oczywiście, jak każda taśma pakowa, także i ta z nadrukiem, służy przede wszystkim do zabezpieczania kartonów i paczek. Może to być przygotowywanie do magazynowania bądź wysyłki do klienta. Dzięki nadrukom, paczka staje się bardziej estetyczna oraz wskazuje od razu na nadawcę.
Wiąże się z tym druga funkcja taśmy, a mianowicie budowanie świadomości marki. Najlepsza do tego celu będzie taśma pakowa z logo firmy. Już na pierwszy rzut oka będzie widać, kto nadał zamówienie. Logo utrwali się w świadomości klientów i posłuży do większej rozpoznawalności.
Bardziej rozbudowane nadruki niż tylko logo, to droga do mobilnej reklamy. Taśma może być przemieszczającym się nośnikiem treści reklamowych. Przemawiające do odbiorcy hasła, a także widoczne dane kontaktowe do firmy, to sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
Nieco nieszablonowym, ale często wykorzystywaniem zadaniem taśmy, jest zabezpieczenie antykradzieżowe. Oklejenie przesyłki spersonalizowaną taśmą pozwala już na pierwszy rzut oka stwierdzić, czy opakowanie było otwierane. To odstraszy część złodziei, bowiem nie sposób takiego opakowania zamknąć ponownie bez śladu.
Personalizacja oferty
Taśma pakowa z nadrukiem firmowym może przybierać najróżniejsze formy. Wszystko zależy od potrzeb zamawiającego, a także ograniczeń technicznych samego nośnika. Bardzo często firmy zamawiają taśmy okolicznościowe, zawierające życzenia świąteczne bądź informujące o wydarzeniach firmowych. To dobry sposób na budowanie silniejszych relacji z klientami i pośrednie zaangażowanie w życie firmy.
Taśmę można także wykorzystać do działań proekologicznych. Taśma papierowa z informacją o tym, że pochodzi z zasobów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, z pewnością zainteresuje osoby dbające o środowisko. Łącząc z nią eko wypełniacz do paczek, firma może zyskać stałych klientów doceniających działania ekologiczne.